tirsdag den 27. marts 2018

Benægt, benægt, benægt

Vi holder påskeferie og var i går ude at spise på et af de lokale steder på vores feriedestination.

Vi havde købt sådan et kupon-tilbud - en bøf eller laks for 99 kr. mod en normalpris på 199.

Jeg forestiller mig altid, at det for restauranten skal være visitkortet til at man får lyst til at besøge stedet igen til fuld pris. Men jeg er før blevet skuffet og blev det igen.

Vi ankom, der var fint og hyggeligt og tjeneren spurgte om det var korrekt, at vi ville benytte os af tilbudet. Vi bekræftede og han spurgte om vi ønskede bøf eller laks og hvilken sauce vi ønskede til. Han gav os så vinkortet.....og forsvandt.....

Der var ikke mange i restauranten på sådan en hverdagsaften udenfor sæsonen og lige bag os sad ejeren af stedet, så man kunne måske have forestillet sig, at tjeneren var lidt mere på dupperne.

Der gik 25 minutter så kom en ung kvindelig tjener og spurgte hvad vi ville have. Vi bestilte vores drikkevarer og hun så lidt undrende ud, så vi tilføjede, at vi allerede havde bestilt vores mad hos hendes kollega.

Yderligere 15 minutter gik, så kom vores drikkevarer og den unge kvindelige tjener oplyste, at der altså ikke lå nogen ordre på noget til os. Vi forklarede at vi havde bestilt hos den og den tjener og pigen forsvandt igen.

Og så skete der ikke mere.....eller dvs efter 10 minutter (og altså 50 minutter efter vi var ankommet!!) kom den unge kvinde og sagde, at vi godt måtte tage af salatbuffeten, underforstået for deres regning.

Endelig - efter knap en time - kom vores mad, serveret af den tjener, som oprindelig tog imod vores bestilling. Jeg spurgte med et glimt i øjet om han havde glemt os og han svarede surt, at vi jo ikke havde bestilt noget hos ham....jeg opgav, ikke en konflikt jeg gad tage, når vi var ude for at hygge os.

Men hvordan er det IKKE at tage imod bestilling, når man spørger om folk vil have kød eller fisk og hvilken sovs, de ønsker til?? Det er da en bestilling.

Men benægt, benægt, benægt, er her en god metode til aldrig at indrømme en fejl. Herregud, manden skulle jo bare have sagt, ups, ja, den smuttede, det må i undskylde.

Nå, men vi fik vores mad - mandens bøf var fin og et pænt stykke kød - min laks lå derimod midt på tallerkenen og råbte:

"Husk, en middag til 99 kr. vil altid være en middag til.....99 kr"

Ja, man får hvad man betaler for og havde jeg betalt 199 kr for den ret var jeg godt nok blevet sur - vil tro der var 80 gram laks. Til gengæld var der 10 kartofler...til mig, til min ret.

Det gode var dog at maden var virkelig lækker, så jeg sagde til den (nu fornærmede) mandlige tjener, at det var meget lækkert. Hans svar var "Godt" og så gik han.

Velbekomme




9 kommentarer:

  1. Og så kom I aldrig der mere. Æv bæv, their loss. Jeg undrer mig allermest over, at ejeren ikke kom på banen undervejs :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Fuldstændig korrekt og selvom jeg har valgt ikke at hænge dem ud her i "den offentlige gabestok", så bliver det ikke et sted, jeg vil anbefale til venner og bekendte. Og hvor er det synd, for måske var det bare en uheldig dag, vil lige ramte ned i

      Slet
  2. Man kan undre sig over at ejer ikke handlede.
    og ofte får du hvad du betaler for men du kan altså få fantastisk mad med god service til billige penge, det bare om at finde de steder, også kommer man jo igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det undrede også os, især fordi vi kender ham, lidt perifært, men dog alligevel. Og du har helt ret, ofte kan man finde den skønneste billige mad hist og pist. Som stedet i Nivå, jeg beskrev i sidste uge - der, hvor priserne (eller beliggenheden) gør, at man ikke forventer det store og så bliver så positivt overrasket

      Slet
    2. Dem må vi samle på og dele, har også delt et sted på min blog.

      Slet
  3. Du godeste, altså! Jeg synes du er meget flink at lade være med at nævne stedet ved navn. ALLE ansatte inklusive ejer kan ikke have en dårlig dag på én gang ... da slet ikke ejeren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - den unge pige, var nu meget sød og nej, ingen grund til at hænge dem ud. En gang er ingen gang og maden var trods alt lækker :-)

      Slet
  4. Sikke en oplevelse. Jeg håber meget at ejeren tager en snak med sine ansatte bagefter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre så starter "dårlig service" jo ofte hos ejer/leder, så jeg kan være i tvivl.....

      Slet