lørdag den 17. marts 2018

Brokadvarsel II

Uha, nu folder jeg mig lige ud igen.....

Var med yngste ude at shoppe - alle prøverum var optaget, datteren havde snuppet det sidste ledige og jeg var hende, der servicerede og fandt de rigtige størrelser.

Da jeg igen-igen havde været ude og finde en anden størrelse, var prøverummet ved siden af datteren ledigt, efterladt med alt tøjet liggende på gulvet.

Godt så, umiddelbart tænker man "meget ung pige, der ikke helt har lært spillereglerne", men nej, pæn og nydelig, midaldrende forstadsfrue med den "rigtige" frisure, det "rigtige" overtøj og sikkert også det "rigtige" dankort - jep, vi er nord for københavn, men hvorfor hun efterlod prøverummet sådan her fatter jeg ikke.

Hvordan er det nu med den gode opdragelse og ikke mindst respekt for andres ting og for butikkens personale? Øv, for en dum dame og øv for den søde unge pige, der gik ind og ryddede op og sagde at det desværre skete ofte....


6 kommentarer:

  1. Det gør man da ikke! Altså smider tøj på gulvet... det ulækkert, og tavlogt over for de ansatte.
    Jeg er opdraget med at man aflever det eller lægger det på plads.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig - det er trist, hvis folk bare synes det er OK at gøre sådan

      Slet
  2. Bitch! En spids bemærkning til den fine frue havde været på plads. Altså fra dig, ikke den ansatte ...
    Der er desværre lidt for mange, der tror, de er mere end en simpel butiksansat - og de sidste tre ord er ikke mine :-j

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men nogle gange orker man bare ikke (og datteren synes jeg er SÅ pinlig, når jeg gør det ;-)

      Slet
  3. Den slags opførsel forstår jeg simpelthen heller ikke! Mit gæt er, at sådanne typer mangler respekt for mange flere ting og mennesker ud over det åbenbare her, og hvor er det synd. For menneskeheden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er synd for alle parter (og tøjet)

      Slet