lørdag den 12. december 2015

Øv og nej!!

Fødselsdagen gik fint, prinsessen havde bestilt sushi, så det fik hun naturligvis. Og ikke bare mors den bedste hjemmelavede, men fra et af byens gode sushisteder.

Vi spiste, vi hyggede, jeg sad med den der lille lykkelige fornemmelse i maven, som jeg altid har når vores 4 unger er samlet og snakken går livligt på kryds og tværs. De nyder hinandens selskab, det er så tydeligt og det gør mig ufattelig glad, for nok er de søskende, men de er også 4 helt forskellige "børn" med en aldersforskel som stadig også betyder noget. Men de vil hinanden og et par af dem har også sagt at de håber, de kan blive ved med at være så gode venner, når de bliver "rigtigt voksne" (som i at have hver deres familie). Svaret var jo at det kan de helt sikkert, men det kræver kærlighed, vilje, forståelse og ikke mindst rummelighed <3

Men knap var de smuttet hver til sit, før jeg fik den der spirende fornemmelse i maven kombineret med lidt kvalme og så skal jeg ellers love for at helvede brød løs og varede resten af natten. Fik stort set ikke lukket et øje - mavekramper og roskildesyge overtog i den grad min krop. Eller måske madforgiftning? Havde helt glemt hvor rædsomt sådan noget er.  Fredag var jeg slatten, ussel og træt og måtte for første gang i årevis melde mig syg på mit arbejde og så lige på dagen, hvor der var julefrokost. Øv, hvor jeg følte mig snydt, men jeg havde ikke været godt selskab.

I dag skinner solen, jeg skal spise som jeg plejer og en god lang gåtur skal også lægges ind i programmet.

God lørdag til jer derude :-)

2 kommentarer:

  1. Addrrr, din stakkel - jeg HADER roskildesyge! Var det sushien, mon? Hvad med dine børn? Blev de også ramt?
    Det er øv med julefrokosten, men nok meget godt, at du blev hjemme. I England må de ikke komme i børnehave eller skole 48 timer efter det er begyndt, fordi de siger, at så længe smitter det - hvordan det så end lader sig gøre ...
    Det må være dejligt at opfostre sådan en glad søskendeflok. Så tæt kommer jeg aldrig på mine to søstre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært at vide om det var sushien, men næppe sandsynligt, for de andre 6, der spiste af det, havde/har det fint. Det er fantastisk at de er så glade for hinanden, men jeg ved jo, at koner/mænd/børn vil kunne ændre på det, når den tid kommer, men jeg håber, deres bånd er stærke nok til at holde sammen på dem i nye konstellationer

      Slet