lørdag den 2. april 2016

Kundeservice eller mangel på samme?

Den så omtalte tur til optiker blev så en realitet her lørdag formiddag.

Jeg trådte ind hos optikeren, ventede pænt og efter 5-6 minutter blev det min tur. Jeg forklarede, at jeg havde været der før, men at NU var jeg klar til at købe både den ene og den anden slags. Optikeren lyttede og tjekkede og da jeg så sagde at jeg gerne lige ville have hendes hjælp til at se, hvad der kunne passe til mig, sagde hun, at jeg bare kunne gå hen og kigge, så ville hun lige høre hvad næste kunde ville og så komme over til mig.

Jeg syntes det var lidt sært - nu havde jeg jo stået og ventet og jeg tænkte egentlig at vi var midt i en handel og bestilling af briller til en pris i omegnen af 5-6.000 kroner, men tænkte at hun lige ville bruge 30 sekunder på at høre om hun hurtigt kunne hjælpe næste kunde. Problemet var bare at hun gik i gang med en lang ekspedition og da der var gået knap 10 minutter bestemte jeg mig for at gå. Men så kom der en anden hen for at høre om han kunne hjælpe. Han var så og nærværende og var ikke nødt til at ekspedere andre undervejs.

Lidt irriteret over denne dårlige oplevelse gik jeg over til en af deres konkurrenter, hvor jeg fik super betjening og købte mine briller i stedet.

Og hvad er så moralen....tja, giv nu da for søren den gode kundeservice, det betyder ALT for varerne er jo nogenlunde de samme i de fleste butikker. Det er så lidt der skal til, for at man føler sig godt behandlet og den gode kundeservice er jo stort set gratis

Snip-snap-snude - det var dagens historie :-)

4 kommentarer:

  1. Fjols. Altså ikke dig. Det er sådan set i orden, at hun lige hører den anden kunde, hvad vedkommendes ærinde er, men derefter skulle hun da have sagt til kunden, at hun ville vende tilbage ...
    Du er i øvrigt flink, at du ikke røber navnet - det ville jeg ingen skrupler have haft over :-)

    SvarSlet
  2. Service er alfa og omega, godt du fandt dine briller et andet sted.

    SvarSlet
  3. Har prøvet noget lignende her på øen.
    Karoline skulle have briller, og da min egen optiker havde lukket mandag, gik vi til en anden. Vi fik også fin service, og det endte med, at jeg også fik ny synstest, og næsten havde købt et par briller. Jeg skulle dog lige tænke, for manden havde sagt at jeg slet ikke havde noget læsefelt i min nuværende brille. Han blev ved med at snakke om, hvor dyrt hans udstyr var og at han var den eneste på øen der havde det bedste og nyeste udstyr. Det kunne jeg egentlig ikke bruge til noget. Jeg kender en som arbejder hos øjenlægerne, som sagde, at jeg skulle gå til den optiker som havde lavet min brille i sin tid, for de havde aldrig hørt klager om hende. Det havde de tværtimod om ham med det "dyre" udstyr. Jeg gik til min oprindelige optiker, fik en fantastisk betjening, hvilket jeg også fortalte dem. Intet elevatorblik når man kommer ind ad døren, og jeg kunne slippe med en tredjedel af prisen. Hov, dette kunne næsten være et helt indlæg på min egen blog, men nu ligger den her hos dig ;-) God tirsdag.

    SvarSlet
  4. Sikke da en dårlig service. Virkelig dårlig. Vi handler af samme grund næsten alt på nettet. Jeg orker ikke butikker....

    SvarSlet