fredag den 16. oktober 2015

Bornholm i grå nuancer

2015 må være det år, hvor vi har været mest uheldige med vejret her på Øen-i-Søen. Men OK, sommeren har jo ikke været noget at skrive hjem om uanset hvor i Danmark, man opholdt sig.

Først var der en uge i sommerferien, hvor det bare regnede....og regnede....og regnede - heldigvis havde vi endnu en uge, hvor vejret var rigtig fint og vi fik indhentet nogle af vores skønne gåture.

Nu har vi så været her i efterårsferien og hvis nogen ved, hvor man klager over vejret, så vil jeg da godt lige have nummeret. Her har været så pivende koldt, en enkelt dag blot 6 grader og en strid vind fra øst. Men det kan så være, hvad det er, men SOLEN...den har vi stort set ikke set. Jeg savner den, for træernes efterårsfarver er så uendelig smukke, når de bliver krydret med lidt sollys. Det er vildt, så stor forskel, der kan være. For et par år siden var her 18 grader og sol fra en skyfri himmel en hel efterårsferie - denne her uge, må så siges at være i den stik modsatte retning.

Vi bor lige ud til stranden og kan se, hvordan især børnefamilierne er væltet ud, når det klarede bare det mindste op. Åh ja, kan godt huske, hvordan det er at sidde inde med nogle krudtugler, mens man venter på at tøjet lige tørrer en lille smule, før man igen kan begive sig ud i det vilde vejr.

Lige nu håber vi så at vinden stilner lidt af inden turen går over Østersøen, men det tyder det heldigvis på. Vi er begge søstærke, men jeg hader bare når skibet bliver kastet rundt.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker min ø i alt slags vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også din ø i al slags vejr og kommer gerne igen og igen og igen 😉 . Må herover en gang om vinteren, det har vi til gode...

      Slet