onsdag den 28. februar 2018

Kan man blive forelsket....

Kan man blive forelsket i et sted, uden nogensinde at have sat sine ben der?

Vi kommer rigtig meget på Bornholm og har for mange år siden tabt vores hjerter til den smukke ø - Den forelskelse, kan der vist ikke herske tvivl om.

Vi har hver gang, vi har været der, talt om at NU måtte vi også prøve at tage til Christiansø.

De første år havde vi hunde med, så der kunne det ikke lade sig gøre. Så havde vi børn med som ikke gad (!!) og der er ingen grund til at presse noget ned over hovedet på ungerne, når det koster en pæn klat at smutte med båden t/r. Så har vi nogle gange planlagt, at nu skulle det være og så har det stormet så meget, at vi opgav sejlturen selvom ingen af os bliver søsyge. Og så var der sidste sommer, som bare var så elendig i de uger vi var på Bornholm, at vi ikke gad, for når vi ser Christiansø for første gang, må det gerne være bare lidt sol.

Forleden stødte jeg på bloggen Kringlet - om en familie, der bor på Christiansø og jeg blev nysgerrig og læste lidt hist og pist. Jeg stødte også på et link til en udsendelse om øen og nu er jeg faktisk lidt forelsket.

Ikke forelsket som at jeg godt kunne tænke mig at bo der, hvilket heller ikke er realistisk, da man skal have job på øen for at få bopæl og ingen af os har rigtig job i en kategori, der kan give job der.

Men forelsket som i at nu, til sommer, tager vi turen med Ertholm over Østersøen og nyder en dag på øen.

Noget af det, der også har holdt os væk er tanken om en båd fyldt med turister, der bliver lukket ud på en forholdsvis lille plads - jeg hader, når der er (for) mange mennesker samlet et sted. En løsning på det kunne være at tage over den ene dag, booke et værelse på det lille gæstgiveri, nyde aftenen, hvor de fleste turister er taget hjem og så selv tage hjem dagen efter. Jeg forestiller mig, at det kunne blive løsningen.
Billedet er lånt på http://www.christiansoe.dk/ - Kig ind, der er meget god info om den lille ø langt mod øst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar