onsdag den 20. januar 2016

Det her kan jeg simpelthen ikke finde ud af

Ah, ok, nok lidt overdrevet, men i alle de år, jeg har holdt ferie fra arbejdsmarkedet, har jeg holdt fri i uge 29, 30 og 31. Lige bortset fra sidste år hvor jeg havde 30, 31 og 32.

Men i år er der uorden i geledderne - stor krise, for jeg skal have ferie i de første uger af sommerferien i stedet og det har jeg egentlig slet ikke lyst til. Det skal jo nok gå, men jeg bliver træt allerede nu ved tanken om, hvor uendelig langt der er fra mandag den 18. juli til fredag den 23. december, hvor jeg så kan gå på juleferie (og så endda en rigtig arbejdsgiverjul - øv!). Håber virkelig der bliver mulighed for en uges efterårsferie....

Sikke et vanedyr man kan blive, men der er ingen vej udenom for min arbejdsplads er lukket i de pågældende uger og ligefrem at søge nyt job pga det er jo lidt vildt og i øvrigt ikke noget, jeg har lyst til.

Til næste år kan jeg så igen pleje mit autistiske gen og holde ferie i mine sædvanlige uger, men året efter....hjælp....der bliver det igen i starten af sommerferien, hvilket måske vil vise sig at være meget godt, da prinsessen bliver student det år.

Tosset som man bliver et vanemenneske, jo ældre man bliver (og i sådanne feriesituationer er det, jeg savner tilværelsen som selvstændig helt vildt meget)

4 kommentarer:

  1. Haha, jeg kender det godt - nogle ting, kan forvirre en totalt, når de ændres.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tosset, ikke, men jeg vænner mig vel....

      Slet
  2. Jeg har prøvet lige fra før Skt. Hans til først i september - mit største problem ville være ikke selv at få lov at bestemme, som det er tilfældet for dig. Heldigvis har jeg altid selv bestemt ferieafholdelsestidspunktet - selv som lønmodtager, men jeg ved godt, at arbejdsgiveren kan bestemme suverænt mellem 1. maj og 1. oktober.
    Håber du får dig en efterårsferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har været heldig, tror jeg. Så vidt jeg kan læse mig frem til kan arbejdsgiveren bestemme alle ens 5 ferieuger :-/

      Slet