søndag den 22. november 2015

Jeg er fanget

Jeg er faldet i gryden med "Downton Abbey". Jeg ser sjældent TV, så jeg har ikke fulgt den der, tænkte at det ikke interesserede mig at se endnu en "UpstairsDownstairs", som jeg ellers, der i mine unge dage, syntes var fantastisk.

Men så var der en kold aften med en kop te, et par hunde i sofaen, et varmt uldtæppe og en ipad med Netflix og Downton Abbey, der kom op, da datteren har set den.

Og så gik jeg i gang....og blev fanget og synes nærmest at rengøring og madlavning er ligegyldige projekter, for jeg skal jo se næste afsnit. Det er både fordelen og ulempen ved at se serier på Netflix, HBO osv - man kan jo bare blive ved og ved og ved.

Nå, men serien er god - ved egentlig ikke rigtig hvorfor, måske bare fordi den er hyggelig, med vanlig britisk sans for detaljer og så muligheden for at se lidt tv, hvor de taler britisk. Lidt i samme boldgade som Barnaby.

Så jeg kigger videre, men først skal søndagsrengøringen lige klares og måske en god gåtur i blæsten

2 kommentarer:

  1. Velkommen i fælden. Jeg faldt pladask fra serie 1, episode 1, minut 1 :-)
    Det er Englands svar på Matador, synes jeg - den har i hvert fald nogenlunde de samme elementer i sig, og så spiller de alle så forrygende godt. Jeg har set mange af skuespillerne i ganske andre roller, hvilket jo (også) viser, hvor gode de er, for i Downton falder de fuldstændig perfekt ind i rollerne alle sammen. En skam, den snart er uigenkaldelig slut!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nu ved sæson 3, så jeg har heldigvis lidt vej igen inden den slutter for mit vedkommende :-)

      Slet