torsdag den 1. oktober 2015

Mænd - version II

I morges på Nørreport station - nede på perronen - stod en pæn midaldrende herre ud før mig og 3 skridt henne af perronen vælger han at lægge den største spytklat, som jeg måtte hoppe til side for at undgå (ja, man går meget, meget tæt på Nørreport st om morgenen).

Jamen hallo, hvad får et pænt midaldrende mappedyr til at spytte indenfor? Eller hvorfor spytter mænd overhovedet på gaden - forleden var det en gammel arabisk mand, der spyttede lige foran mig, jeg tænkte om det var en eller anden form for foragt for mig, men fik da sagt et par borgerlige ord til ham, hvorefter han undskyldte, så det var nok - trods alt - ikke møntet på mig.

Og så er der de ufattelige mængder af cykelryttere som lystigt både snotter og spytter mens de i rasende fart er ved at feje alt og alle af banen.

Er det bare mig, der synes, at det er ulækkert og uhøfligt at spytte på gader og stræder?

Og ja, Mænd version I - ligger her http://framortilkvinde.blogspot.dk/2013/08/mnd.html

2 kommentarer:

  1. NEJ, det er ikke bare dig, og jeg forstår ikke, hvorfor de synes det er så uendelig mandigt at kunne spytte. Min nevø gjorde det fuldstændig uden at tænke over det - indtil moster her gav ham tørt på. Han havde simpelthen ikke tænkt over det, men kunne da godt se, at det i virkeligheden var temmelig ulækkert for andre at se på - for ikke at tale om at blive ramt!
    Jeg håber så ikke, at han gør det mere :-)

    SvarSlet
  2. Jeg hader at cykle bag sådan en harkende eller spyttende cykel-mand.. Jeg har aldrig set kvinder gøre det samme.

    SvarSlet