torsdag den 3. januar 2019

Jeg hader det

For godt 2 uger siden kom yngstesønnen hjem på juleferie og hvor havde vi dog glædet os til at se ham.

Han flyttede til Aarhus for at læse den 1. september og det var første gang han kom hjem, efter han var flyttet. Vi har været en enkelt weekendtur ovre og besøge ham i slutningen af oktober, men ellers har vi måttet nøjes med tlf, sms og FaceTime. Jeg synes, det har været alt for lidt - han synes jeg har spammet ham med både opkald, sms'er og forsøg på FaceTime, men sådan er det jo med øjnene, der ser.

Nu er 2 fantastiske uger ovre, vi har hygget, han har set familie og venner og ikke mindst har vores gamle hund nydt, at han igen var i huset og hun kunne ligge og sove i arm med ham om natten.

Alt er godt, som man siger, men jeg går rundt med en lille knude i maven, for nu er knægten draget tilbage til Aarhus og jeg savner ham. Jeg ved, det kun er nogle dage, jeg har det sådan her, for så kommer hverdagen igen og vi kan glæde os til næste gang han beærer os med et besøg.

Men igen her er tænker vi ikke helt ens, og hvorfor skulle vi også det? Vi er jo 2 forskellige steder i livet. Men...jeg ville rigtig gerne planlægge hans næste besøg, vide, at han kommer igen i vinterferien og han kigger bare opgivende på mig og siger, at han ikke engang ved, om han har ferie og hvis han har, hvad han så skal.

Så jeg må væbne mig med tålmodighed og nyde de bidder, jeg får tildelt - og nej, jeg plejer ikke at være så tosset, men mine børn "plejer" heller ikke at flytte så langt væk, så det må være min undskyldning ;-)




4 kommentarer:

  1. Håber du vænner dig til det. Begge mine bor i København og har nu gjort det i ca. ti år. Jeg nyder til gengæld at jeg ikke får uventet besøg på en dag, hvor jeg bare vil være alene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, jeg vænner mig jo nok til det - nok bare fordi han lige er flyttet. Hans bror - vores ældste - har boet på den anden side af kloden i flere år, men vendte hjem til DK for nogle år siden og har nu også slået sig ned i det jyske. Har ikke tænkt på den med at man har fred for dem....det kan jo også have sine fordele ;-)

      Slet
  2. Det er vist meget en drengeting, det med at synes, at planlægning er noget frygteligt belastende - og at synes, at MOAR nærmest konstant overvåger én stadigvæk. Jeg har som bekendt kun en datter, men min søster, som har to døtre og en søn, kan tydeligt mærke forskel på, hvordan det med kontakten (eller mangel på samme) opleves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, der er en verden til forskel - da de var små, da de var større og nu, hvor de er voksne

      Slet